Sorry voor de vertraging.
In maart zijn we aan het hart van de motor gekomen.
Eerst hebben we getest of er speling op de krukas zat en die was er niet.
Daarna hebben we de vier grote bouten, de twee kleine boutjes van de oliezeef en de boutjes van de ronde plaat dat het deksel van de oliepomp is eraf geschroefd. En dan kwam
Le moment suprême.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjiqFiuAZrL8ktzKVf8quEAdRYz0zfTTteEVExsmycqUhkMsb-x8aJ2ZLxi0C5DLyAqamPGR8Dlw_jtwCop4WIAimrTVj5pD4YZGAMWGGou7fxWuoIIffGNXYAHDrxppZdWrfMZyGcZXF0/s320/IMG_7726.JPG) |
Krukas met krukaslager |
Doordat onze motor niet vanzelf uit elkaar viel moesten we met een kunststof hamertjes er zachtjes op kloppen. Waar we wel op moesten letten voor hij uit elkaar viel was dat de carter een beetje schuin stond want anders gingen de krukas en de nokkenas eruit vallen en dat was niet de bedoeling. Nu hij open was mochten we de krukas er uitnemen door één van de drijfstangen vast te nemen en deze omhoog te trekken. En dan de nokkenas met de vier nokvolgers die we hebben genummerd.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi4uKgaerrE-S8gdl7Y37wRcU0pSkVrSEAGaRhml2UkRj3zHgAgJMPVsZI5_6OhaL-F1fVHnacpSrr_GW_efPccdgXlkCjycYAMQ4irWQx3rmzTL8NunSRMwtMtKmxhjpL23__EB5dh3SQ/s200/IMG_7720.JPG) |
rechter carterhelft met nokkenas |
|
|
En dan zijn we alles beginnen kuisen aan buitenkant en in de motor.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten